De eerste dag werd alles, maar dan ook echt alles, weggehaald. De tweede dag kwamen maar liefst dertig mensen van het verbouwteam alles opbouwen en schilderen. De derde dag werd besteed aan het vullen van de vakken. En de vierde dag konden de klanten al weer naar binnen.

 

Fris en strak
Het nieuwe interieur in zwart-wit is het helemaal. Eigenaar Theo Huisman en bedrijfsleidster Corina van der Klooster zijn er blij mee. “Het is een stuk frisser”, zegt Corina. “Voorheen hadden we vier kleuren in de winkel, nu oogt alles een stuk strakker en chiquer. Zwart en wit zijn niets voor niets in de mode.”

De nieuwe look is onderdeel van de nieuwe landelijke Etos formule. “Ons logo is ook zwart-wit”, zegt Theo Huisman. “Het is de bedoeling dat alle winkels in 2020 vernieuwd zijn. Er zijn al wat winkels opgepimpt, zeg maar, maar onze winkel is de eerste van Zeeuws-Vlaanderen die compleet veranderd is.”


 

Wat is er nieuw?
Het gaat niet alleen om een kleurverandering. Er is nieuw interieur gekomen, het plafond is vervangen en er is een nieuwe geurafdeling geïnstalleerd. Bij de cosmetica is ruimte gemaakt voor een make-uptafel waardoor klanten de producten meer kunnen uitproberen en de medewerkers hun beter van advies kunnen voorzien.

Even wennen
“Natuurlijk is het even wennen geweest”, geeft Corina toe, “net zo goed voor ons als voor de klanten. Het heeft een paar weken geduurd voor iedereen het gewend was. Maar ik hoor van verschillende mensen dat de winkel nu een stuk overzichtelijker is. Bij het kassa-eiland is nu meer plaats en het scheelt dat we ons oude kantoor bij de winkel hebben getrokken. Daardoor is die nu ruimer en rechter geworden.”

Eendracht en samenwerking
Al met al is de hele verbouwing goed verlopen. “Corina had van tevoren een hele planning gemaakt”, zegt Theo. “Dat was erg handig.” Dat vindt Corina ook. “Iedereen wist goed van tevoren wie welke schappen ging vullen. Ons team heeft heel goed samengewerkt. Het was niet niks: alle voorraad uit de winkel halen en in een grote container opslaan, alle interieur weghalen en na het werk van het verbouwteam alles weer netjes terug zetten.”

Niet voor niets staat de naam Etos, opgericht in 1919, voor Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking. Het interieur mag dan wel voortdurend vernieuwen, die vier termen blijken tijdloos te zijn. Het resultaat is ernaar. Laat je even weten wat je van de nieuwe winkel vindt?